divendres, 6 de novembre del 2015

Idees sobre com explotar els dispositius mòbils a l'aula

Els dispositius tecnològics (mòbils, tauletes, càmeres, ordinadors) cada vegada són més utilitzats per la societat. Amb ells tenim la possibilitat de conectar-nos, d'interactuar, de compartir informació amb altres usuaris.També ens serveixen per crear històries, com per exemple un Storytelling, al que li poden afegir sons i imatges. 
S'han d'introduir les noves tecnologies a les aules. Als Estats Units hi ha una iniciativa que es diu: Bring your own device (porta el teu propi dispositiu) amb la que han obtingut resultats molt satisfactoris. 

Les característiques d'aquest dispositius són: vivim en un món hiperconectat i la conectivitats és una de les característiques més importants dels dispositius, el petit tamany les fan més fàcils de transportar i manejar i es treballa globalment amb els alumnes dins les aules.

Les Apps són petits programes molt senzills que aporten funcions específiques als dispositius mòbils (càmera de fotos, agenda, etc). Segons la seva codificació existeixen 3 tipus d'aplicacions:

Natives: són aquelles que estan programades amb un llenguatge específic per cada sistema operatiu.
Ibrides: s'instal·len als nostres dispositius, però la major part del seu còdig és web.
Web: són aquelles que es carreguen des d'un navegador, no necessiten instal·lació i estan codificades en HTML.

Tothom disposa d'un mòbil o d'algun altres dispositiu per comunicar-se o compartir informació, i es pretén eliminar-los a les aules, però: si no es poden eliminar dins les aules, utilitza'ls o dona'ls una utilitat!




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada